x

דיווח על תקלה

תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:

יצירת קשר
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים





מושב בטיחות לרכב Car Safety Seat

תאריך: 23/03/2015 16:04   מחבר: מערכת אתר לידה

מושב הבטיחות לרכב הוא בעצם הציוד הראשון שישמש את תינוקכם מרגע השחרור מבית החולים, שהרי אסור להוציא תינוק מבית החולים ללא סל קל או מושב בטיחות לרכב.

מושב זה ישמש אותו עד גיל 9 (למרות שלא אותו מושב עצמו), משום שלפי משרד התחבורה חייב כל ילד לשבת ברכב אך ורק במושב בטיחות, וכל גיל מגיע עם התקנות שלו.

הסטטיסטיקה מלמדת כי רבים מההורים הצעירים, להם זהו הריון ראשון על סף לידה ראשונה, נוטים לרכוש את מושב הבטיחות עוד בחודשים שלפני הלידה.

חשוב לזכור ולהבין כי מושבי בטיחות לרכב הם אלה שיגנו על התינוק במקרה של תאונת דרכים או בלימת חירום ולכן חשוב להקפיד על בחירה מקצועית ונכונה, של מוצר בטיחות איכותי ולא מתפשר.

לפני שקונים כסא בטיחות לרכב - כמה הסברים וכללי בטיחות חשובים

ישנה חשיבות גדולה לבדיקת תווי התקן על כל סל קל ומושב. בארץ נוטים להסתפק בתקן האירופאי (ECER44\03\04) והאמריקאי (FMVSS213), אך מי שמעוניין במחמירים יותר מוזמן לחפש גם כיסאות עליהם מוצמד תו תקן אוסטרלי או גרמני.

למרות שהורים טריים (ילד ראשון בבית) רבים יעדיפו להניח את תינוקם במושב שליד הנהג, על מנת שיוכלו לראות אותו בכל רגע ולהרגיע אותו אם הוא בוכה, מומחי הבטיחות מסבירים פה אחד כי המושב האחורי הוא המקום הבטוח ביותר לתינוקכם ברכב.

נושא נוסף הוא בטיחות הכסא לאחר שימוש ממושך בו. ידוע כי כל מושב בטיחות עובר תהליך קפדני של בדיקות על מנת שיעמוד בתווי התקן המחמירים ביותר.

בדיקות אלו נעשות עליו כשהוא במצב תקין, ולכן הן תקפות רק כל עוד המושב עצמו לא נפגע או התבלה. מה שקורה פעמים רבות במושבי יד שנייה, הוא שחלק התפרק, התבלה, או פשוט נשבר.

אין להניח כי חלק אחד מיותר יותר מאחר - כל החלקים משמעותיים באותה המידה לבטיחות התינוק.

בנוסף, אתרי היד השנייה והחנויות שעולות חדשות לבקרים ליד שנייה לתינוקות עלולים לפתות לרכוש כסא בטיחות יד שניה. זכרו כי כיסאות בטיחות בטוחים ביותר למשך 5-6 שנים.

במקרה של סל קל אין זה משמעותי משום שרוב הסיכויים הם שהסל קל שימש את התינוק לפרק זמן של פחות משנה, ולכן אם הוא לא נפגע ניתן להעביר אותו מתינוק לתינוק. אך כשמדובר במושב בטיחות, פרק הזמן בו הוא משמש פעוט אחד הוא בערך תוחלת החיים שלו. קחו את זה בחשבון.

מושב בטיחות לתינוק עד גיל שנה - סלקל

תינוקות ששוקלים עד 9 קילוגרמים יכולים לשבת בסל-קל. התינוק יונח כנגד כיוון הנסיעה, כשפניו אל המושב. בשוק קיימים כיום שני סוגים שונים של סלקלים, שההבדל המרכזי ביניהם הוא היעדרו או הימצאו של בסיס המאפשר להורה להרכיב את הסל-קל על המושב האחורי בקלות.

לקריאה נוספת: רשימה מלאה של כל הציוד שתינוקות צריכים בבית

בסיס זה אינו הכרחי, למרות שיש הטוענים כי הוא מוסיף לבטיחות הרכב. כאן גם יש הירארכיה בין הבסיסים: ישנו בסיס רגיל, ובסיס איזופיקס, אשר יש הטוענים כי הוא בטוח יותר לתינוק, אך חסרונו הוא שניתן להרכיב אותו רק על רכבים המותאמים לכך.

החיסרון בבסיס לרכב הוא שאם "מעמיסים" את התינוק על רכב אחר (לדוגמה הרכב של הסבים, או של הבייביסיטר) אין לו את הבסיס שלו.

אך רוב הסלקלים מגיעים גם ככה עם מקומות לחגורת הבטיחות, ולכן גם סל-קל שמותאם עם בסיס למושב האחורי של רכב ההורים יוכל להיות חגור ובטוח במושב האחורי של רכב אחר. האם סל קל עם בסיס אכן יותר בטוח מאשר סל קל ללא בסיס?

אין הנחיות מפורשות שקובעות שכן, ולכן ההחלטה היא לגמרי לפי תחושת ההורים. מה שחשוב לבטיחות התינוק הוא העמידה בתקני משרד הבריאות (שיופיעו על אריזת הסל-קל).

יתרונו של הסל-קל כמושב בטיחות לרכב הוא שניתן, ואף נוח מאוד, להוציא אותו מהרכב ולהסתובב איתו ידנית. כך קורה למשל שאם התינוק נרדם ברכב לא חייבים להעירו כדי להוציאו לביקור או הביתה. החיסרון של הסל-קל הוא שניתן להשתמש בו רק עד גיל שנה, ואז יש צורך בקניית כסא בטיחות אחר.

קיראו בהרחבה על: התפתחות תינוקות - שנת ההתפתחות הראשונה

מושב בטיחות ברכב לילד מגיל שנה עד גיל 4

אופציה נוספת לתינוקות מגיל אפס היא מושב הבטיחות. יתרונו של מושב הבטיחות הוא שהוא משמש פעוטות מגיל אפס עד ארבע שנים, בניגוד לסל-קל שבו ניתן להשתמש רק עד גיל שנה. מושב זה מתאים עד משקל 36 קילו, ולעתים עם הוספת אביזרים שמאפשרים את הפיכתו לבוסטר (מושב הגבהה), הוא יכול להכיל ילדים עד משקל 45 קילוגרמים.

כאן כבר מושב הבטיחות יושב דרך קבע ברכב ההורים, ויש לו חיבורים שיבססו אותו באופן בטיחותי ככל הניתן במושב האחורי של הרכב. הטכנולוגיה ממנה עשויים מושבי הבטיחות בולמת זעזועים בזמן תאונות ובכך מקטינה את הסיכון לילד.

טכנולוגיות חדישות יותר מאפשרות נוחות מרבית בהכנסת התינוק וחגירתו, ולכן רצוי להגיע לחנויות שמוכרות מבחר מושבי בטיחות על מנת למצוא את המושב שמתאים ביותר לצרכי ההורה, התינוק והרכב.

גיל 3 עד גיל 8 - כסא בטיחות לרכב או בוסטר

אם לא רכשתם את מושב הבטיחות משולב הבוסטר, אזי בערך בגיל 3 צריך לרכוש בוסטר. הבוסטר מעלה את הילד לגובה הרצוי.

קראו גם את המדריך לריהוט חדרי ילדים

ישנם בוסטרים עם גב, אשר מוצמדים למושב הרכב ואז חוגרים את הילד עם חגורה הבוסטר עצמו, וישנם מושבים ללא גב, המאפשרים לילד לשבת על הבוסטר, ולהיחגר בחגורת הבטיחות שבמושב האחורי של הרכב.

זכרו כי ההתאמה של הבוסטר, מושב הבטיחות והסל-קל תלויים במשקל, בגיל ובגובה של הילד, ולכן חשוב לברר אם הם מתאימים לפני שרוכשים אותם.

טיפים לבחירת סל קל או מושב בטיחות לרכב

המילה המנצחת היא נוחות. נוחות נגרמת פעמים רבות בזכות ריפוד הניתן להסרה, כדי שההורה יוכל לכבס אותו.

כמו כן, רצוי ללכת לחנות המוכרת מוצרים אלה ולבדוק אותם באופן אישי, כדי לקבל תחושה של משקל הסל קל, או של בטיחות המושב. כדאי גם לקחת אותם לרכב, על מנת לוודא שהם אכן מתאימים לו.

נושא נוסף הוא החגורות. הורים רבים מסתבכים עם חגורות מיותרות, שלא בהכרח תורמות לבטיחות התינוק - במקרה הזה לא בטוח כי יותר זה אכן יותר טוב. לכן בדקו אם החגורות מתאימות לכם, אם הן נפתחות במהירות מספקת, אם ניתן להתאים אותן לגודל הילד וכן הלאה.

לסיום, זיכרו כי רשת האינטרנט מאפשרת לכם לבצע השוואת מחירים ופרטים טכניים בין מגוון רכב של מוצרים לילדים, וכמובן שגם בין מותגים שונים המציעים מושבי בטיחות לרכב עבור ילדכם.

קיראו בהרחבה על: למה צריך לשים לב בבחירת עגלת תינוק?

ליחצו כאן להוספת תגובה
1. כיסא בטיחות אוונפלו מומנטום 65
קנינו מד"ר בייבי כיסא של אוונפלו מומנטום 65, הכיסא היקר ביותר שהיה בחנות אך התאכזבנו מאוד. הכיסא בעל 3 מצבי ישיבה אך ללא מצבי שכיבה כך שכאשר הילד ( בן 8 חודשים )נרדם בכיסא הראש שלו נופל לו על החזה וזה ממש סכנת נפשות(לציין כי הכיסא נועד לתינוקות שרק נולדו, איך אלו אמורים לשבת בו???), כשפנינו לחנות ממנה קנינו את המוצר אמרו לנו שלא מקבלים חזרה כיסא בטיחות וגם בפניה של החנות לחברה נעננו אותה תשובה. כאשר התעקשתי שאני מסכנת את התינוק שלי אמרו לי בחנות שניתן לפתור את הבעיה כך:לגלגל מגבת ולהניח מתחת לכיסא על מנת להגביהו, סרבנו בטענה שקניתי את המוצר הכי יקר על המדף(1390 ש"ח), למה אני צריכה לעשות קומבינות כדי שאוכל להושיב עליו את בני , כשהבנו שאין עם מי לדבר עשינו זאת אך עם הגבהה הכיסא מתרחק ממושב הרכב ואינו מגיע לחיבור לאיזופיקס וכן מתנדנד לכל הכיוונים ושוב אין עם מי לדבר, בקיצור לא בטיחותי ולא נעליים, מסוכן מסוכן מסוכן לא להתקרב לכיסא ולא לחנויות הרשת שפשוט הפנו לנו את הגב!
סגור
הוסף תגובה

yossi 01/09/2012 17:29
סגור



סגור